Bezoek aan de pitstraat - 24 Uren van Le Mans 2017
Porsche zet twee Porsche 911 auto's in, deze zijn van het type 991.2 RSR, in 2017 het nieuwste type in de GTE serie.
De nummer 92 word bestuurd door Michael Christensen, Kevin Éstre & Dirk Werner.
De 91 door Richard Lietz, Frédéric Makowiecki en Patrick Pilet.
De monteurs van het team brengen de nummer 92 naar de scrutineering aan het einde van de pit straat.
AF Corse, opgericht door Amato Ferrari in 1995, zet dit jaar twee auto's in onder hun eigen naam.
En voor drie andere teams regelen ze ook het onderhoud en de inzet van nog eens vijf auto's.
De auto met nummer 83 rijd onder de naam van DH Racing, maar wordt dus ingezet en onderhouden door AF Corse.
De auto rijd in de LM GTE AM klasse en wordt bestuurd door Tracy Krohn, Niclas Jönsson en Andrea Bertolini.
Clearwater Racing zet twee auto's in, ook deze auto's worden gerund door AF Corse.
De auto met nummer 60 wordt bestuurd door Richard Wee, Álvaro Parente en Hiroki Katoh.
Weng Sun Mok, Keita Sawa en Matt Griffin rijden de nummer 61.
Alle auto's die AF Corse inzet zijn van het merk Ferrari en van het type 488 GTE.
En de nummer 60 heeft een van de mooiste kleurenschema's.
Spirit Of Race uit Zwitserland zet twee auto's, ook deze worden weer onder houden door AF Corse.
De nummer 55 wordt gereden door Duncan Cameron, Aaron Scott en Marco Cioci.
Duncan Cameron en Aaron Scott hebben een aantal jaren samen gereden in de European Le Mans Series.
Thomas Flohr, Francesco Castellacci en Olivier Beretta rijden in de nummer 54.
Olivier Beretta reed in 1994 10 GP's in de Formule 1 voor Larrousse
en hij heeft 6 keer een klasse overwinning gehaald tijdens de 24 Uren van Le Mans.
De twee auto's die AF Corse inzet onder haar eigen naam rijden beide in de LM GTE Pro klasse.
De nummer 71 wordt bestuurt door Davide Rigon, Sam Bird en Miguel Molina.
James Calado, Alessandro Pier Guidi en Michele Rugolo rijden de nummer 51.
Naast de twee auto's in de GTE Pro Klasse zet de Porsche fabriek ook twee prototype auto's in.
Deze rijden in de snelste klasse, de LM P1 klasse.
De auto is van het type 919 Hybrid, deze auto heeft een 2 liter V4 motor met een turbo en hybride aandrijving.
Brendon Hartley, Timo Bernhard en Earl Bamber besturen de nummer 2.
De LM P1 auto's rijden op Le Mans rond met gemiddelde snelheden boven de 220 km/uur.
De nummer 1 wordt bestuurd door Neel Jani, Nick Tandy en André Lotterer.
Het team van Ford Chip Ganassi Racing zet vier Ford GT's in, ze rijden met de nummers 66, 67, 68 en 69.
Die komen weer overeen met de jaren dat Ford de eindoverwinning haalde tijdens de 24 uren van Le Mans.
De nummers 68 en 69 rijden normaal in het Imsa kampioenschap in Amerika.
De rijders van de nummer 69 zijn Ryan Briscoe, Scott Dixon en Richard Westbrook.
Joey Hand, Tony Kanaan en Dirk Müller besturen de nummer 68.
De nummers 66 en 67 rijden normaal in het Fia Wec, de auto's worden gerund vanuit Engeland.
Andy Priaulx, Harry Tincknell en Pipo Derani rijden met de nummer 67.
Andy Priaulx won in 2004 het EK, en in 2005, 2006 en 2007 het WK voor toerwagens.
Stefan Mücke, Olivier Pla en Billy Johnson rijden met de nummer 66, het nummer dat verwijst naar het jaar 1966.
1966 was het eerste jaar dat Ford de 24 Uren van Le Mans wonnen, Bruce McLaren en Chris Amon wonnen toen in een Ford GT40.
Jackie Chan DC Racing zet twee Oreca 07's in, de auto's worden gerund door het Jota Team uit Engeland.
De nummer 37 wordt bestuurd door David Cheng, Alex Brundle & Tristan Gommendy.
De courreurs van de nummer 38 zijn Ho-Pin Tung, Oliver Jarvis en Thomas Laurent.
Startnummer 38 is het nummer waar normaal gesproken de auto van Jota onder rijd.
Jackie Chan DC Racing is een samenwerking tussen David Cheng Racing en de acteur Jackie Chan.
Corvette Racing - GM zet twee Chevrolet Corvette C7.R's in, ze rijden in de LM GT Pro klasse.
Normaal rijden ze in het Imsa kampioenschap in Amerika, en ze komen alleen voor de Le Mans race naar Europa.
Jan Magnussen en Antonio García rijden in Amerika met nummer 3, in Le Mans met nummer 63 samen met Jordan Taylor.
Oliver Gavin en Tommy Milner rijden in Amerika met nummer 4, in Le Mans met nummer 64 samen met Marcel Fässler.
Aston Martin Racing zet vijf auto's in, drie onder de eigen naam, een onder de naam van TF Sport en een onder de naam van Beechdean AMR.
De nummer 95 rijdt in de LM GTE Pro klasse en bestuurd door Nicki Thiim, Marco Sorensen en Richie Stanaway.
In de LM GTE AM klasse rijdt de nummer 98, deze wordt bestuurd door Paul Dalla Lana, Pedro Lamy en Mathias Lauda.
In de LM GTE Pro klasse rijdt de nummer 97, deze wordt bestuurd door Darren Turner, Jonathan Adam en Daniel Serra.
Onder de naam Beechdean AMR wordt de nummer 99 ingezet en bestuurd door Andrew Howard, Ross Gunn en Oliver Bryant.
Salih Yoluc, Euan Hankey en Rob Bell rijden met de nummer 90, deze auto rijdt onder de naam van TF Sport.
Tijdens de race worden veel pitstops gemaakt, dit wordt door alle team geoefend.
TDS Racing zet twee auto's in, in de LM P2 klasse. Ze zijn van het type Oreca 07-Gibson.
De auto met startnummer 28 wordt bestuurd door Emmanuel Collard, Francois Perrodo en Matthieu Vaxivière.
Deze auto wordt onder de eigen naam ingezet, TDS Racing.
De auto met startnummer 26 wordt ingezet onder de naam van G-Drive Racing, deze auto rijdt ook in het FIA WEC.
De auto wordt bestuurd door Roman Rusinov, Pierre Thiriet en Alex Lynn.
DragonSpeed Racing is een team dat ook twee auto's inzet onder twee verschillende namen.
De auto met nummer 22 rijdt onder de naam van G-Drive Racing, en rijdt normaal in de European Le Mans Series.
De rijders van deze auto zijn Memo Rojas, Ryo Hirakawa en José Gutiérez.
DragonSpeed - 10 Star is de naam waaronder de nummer 21 is ingeschreven.
Henrik Hedman, Ben Hanley en Felix Rosenqvist zijn de rijders.
Vorige pagina
Volgende pagina
Geen